Photoshop Pictures: Foot (page 5)



results 21 - 25 of 28

foot island - created by basem11361


foot island
Favs: 0SBS: n/aHi-resRank: 8/25Score: 56.7% (0)4136 views

thanks to scanmaster for"Islands near gothenburg 4" image and beeneeb for the "Black Sand Beach in Hana, Maui" image

very simple
a background
some trees
with masking , color blending and layer style
thats the end result (5 years and 1994 days ago)

2 Sources:

avatar jawshoewhah
jawshoewhah [banned] says:

High res would help.

avatar Barnacle
Barnacle says:

Nope, it doesnt. The foot island doesnt look sunny, kinda shaded and the tree's need some work. Nice idea though

author says:

is that sunny enough

avatar Barnacle
Barnacle says:

Yup, it's sunnier alright, but the sun is behind it lol :P.

author says:

thanks Barnacle it was very good tip ,,thanks alot

Howdie stranger!
If you want to rate this picture or participate in this contest, just:

LOGIN HERE or REGISTER FOR FREE


Foot in it - created by Oriel


Foot in it
Favs: 2SBS: 4Hi-resRank: 4/25Score: 58.5% (20)13764 views

Jelly totally destroyed by a foot :-) (5 years and 2158 days ago)

avatar elficho
elficho says:

nice idea! good job!

avatar ponti55
ponti55 says:

Awesome image.. really good work!!

no avatar

Eeewww! Good job.

avatar lycra
lycra says:

wow this is grt...........................................gl.high votes.........

avatar momvera
momvera says:

Great job! I love the idea, and job is well done. But demarcation line on the bottom of the jelly is too visible and in high resolution top of the jelly just looks flat. Need some shadows maybe?

no avatar
gaby123 says:

ik like this one a lot.

avatar EvanMugford

wow this contest has alot of great entries! incuding this one, i can usually pick the winner befor the votes come in, but this one is tough lots of greats! Excellent work author!

avatar k5683
k5683 says:

Mint Jelly--it's good for feet. lol

author says:

Thank you all for your comments and specialy momvera for ther heads up.

avatar Tuckinator

you colorized and squished the jelly soooooooooo well!

avatar hereisanoop

hahahahaaaa great!!

avatar DigitalDreamer

That almost looks inviting to do well done author love your idea

avatar musicj19
musicj19 says:

Very interesting. Suggestion: In looking at your high resolution image, there needs to be a lot of clean up done on the top of the jelly as well as the top of the big toe. You should try using a softer brush to illiminate the hard lines that make these sections stick out. Good work and good luck!

avatar GolemAura
GolemAura says:

oh what a mess!!!! hehehe

avatar Nelee
Nelee says:

eeeew.... lol nice!!!

author says:

looks a bit different using a Mac G5 OS 10.8.5

author says:

looks a bit different using a Mac G5 OS 10.8.5

Howdie stranger!
If you want to rate this picture or participate in this contest, just:

LOGIN HERE or REGISTER FOR FREE


Baby steps - created by fodelement


Baby steps
Favs: 0SBS: n/aHi-resRank: 25/25Score: 48.3% (0)6178 views

Took the foot, rotoscoped it pasted it on top of a snow background. Added depth and depth of field. (5 years and 2212 days ago)

1 Source:

avatar Ory
Ory says:

Nice idea, I think it would be better if the shadow on the edges was not so thick?

avatar CMYK46
CMYK46 says:

Try for real depth...this looks flat.

avatar Tuckinator

kinda simple

avatar gopankarichal

CMYK46's comment + perspective issues

Howdie stranger!
If you want to rate this picture or participate in this contest, just:

LOGIN HERE or REGISTER FOR FREE


Foot in Mouth Syndrome - created by RickLaMesa


Foot in Mouth Syndrome
Favs: 0SBS: n/aHi-resRank: 25/25Score: 51% (0)10340 views

(5 years and 2213 days ago)

1 Source:

avatar Alan2641
Alan2641 says:

nice idea -- shadow needs a bit of work perhasp a bit less opacity of a bit more spread ?? Shadows are not even close to one of my stong points but it seem a bit off to my eye

avatar CMYK46
CMYK46 says:

Flip the foot...light on face is from left, and on foot from right. Make the foot more red like a tongue and you've got something. The expression is great!
Edit: Well, it seems like the tongue/foot is more red. which is a good thing, but the light source is still wrong...need to flip the foot to match.

avatar GolemAura
GolemAura says:

Very excellent concept.. the point is made quite well.. good luck author

avatar gopankarichal

good concept, lighting issue is there. correct it

avatar Ory
Ory says:

He ate the baby? arghh, add a little shading on the back of the foot on make it look more realistic

avatar loopyluv
loopyluv says:

Yuk :P lol...

avatar vinshine
vinshine says:

nice thought..

Howdie stranger!
If you want to rate this picture or participate in this contest, just:

LOGIN HERE or REGISTER FOR FREE


adult foot on ice - created by mariosilva


adult  foot on ice
Favs: 0SBS: 6Hi-resRank: 16/25Score: 54.4% (0)6762 views

copy transform liquefy,sferize
stp by stp comming (5 years and 2213 days ago)

4 Sources:

avatar gvrayden
gvrayden says:

LOL.......gud one.....U cud hav put the face in better perspective by puttin an eskimo hat and calling him one.....well that's my ideaa.....g/l

avatar GolemAura
GolemAura says:

Oh now you are just being silly... as it should be .. good job and good luck.. may want to get rid of the shock of white in the eyelids.. but not necessary in a cartoon piece.. good luck

EDIT: Much improved not that it needed too much.. love the changes to the better.. GOOD LUCK AUTHOR

avatar Alan2641
Alan2641 says:

good idea -- nose need some work on the masking and try blurring the edges to get a smoothrt line to the face

avatar Tuckinator

pretty good

avatar CMYK46
CMYK46 says:

This isn't badly done at all, it's just not funny to me...

avatar gopankarichal

idea is good, need more finishing

avatar Ory
Ory says:

Nice idea, with a bit of work this could be much better But The cartoon theme works too.

avatar nishagandhi

great job looks like our cmyk

avatar loopyluv
loopyluv says:

Kinda looks like my boss!! hahaha lol...Good job (maybe add some shadows around the face created from the hood...GL

Howdie stranger!
If you want to rate this picture or participate in this contest, just:

LOGIN HERE or REGISTER FOR FREE